50 lat Mary Kay!
W Dallas powstała firma, której głównym celem było wzbogacanie życia kobiet. Działająca dla kobiet i dzięki kobietom. Dziś nie wydaje się to może czymś niezwykłym, jednak pięćdziesiąt lat temu, było to przedsięwzięcie niemal rewolucyjne.
13 września, mając zaledwie 5000 $ oszczędności, czterdziestopięcioletnia wówczas, Mary Kay Ash uruchomiła swoją "firmę marzeń", przyjmując wartości, które ukształtowały całą jej działalność biznesową.
A w ciągu kolejnych 50 lat odmieniły życie milionów Niezależnych Konsultantek Kosmetycznych na całym świecie. Jej filozofia, oparta na Złotej Zasadzie, czyli taktowaniu ludzi, tak jak chcieliby być traktowani, umiejętności słuchania i czynienia dobra, prezentowana jest do dziś zarówno przez Konsultantki Kosmetyczne, jak i pracowników firmy Mary Kay. Kultura firmy jest szanowana w kręgach biznesowych, jest również przedmiotem studiów, na niektórych z najbardziej prestiżowych instytucji akademickich. Sama założycielka otrzymała tytuł Najwybitniejszej Kobiety Przedsiębiorcy w Historii Ameryki (2003), przyznany przez Babylor University oraz znalazła się wśród 25. największych liderów biznesu naszych czasów (2004), w badaniu sporządzonym przez PBS i Wharton University.
Mary Kay Ash uważała, że w biznesie kobiety różnią się od mężczyzn, ale zawsze wierzyła, że warto inwestować w ich potencjał, wrodzony zmysł intuicji, chęć rozwoju. Chciała dać kobietom nieograniczone możliwości, w miejscu gdzie atmosfera będzie sprzyjała "kobiecemu podejściu do biznesu". W swojej firmie na pierwszym miejscu stawiała ludzi, nie pieniądze. Była przekonana, że troska o innych oraz wrażliwość na ich potrzeby, nie jest sprzeczna z podejściem prowadzącym do generowania zysku. Dbała o kultywowanie wartości rodzinnych.
Przez pięćdziesiąt lat działania, firma Mary Kay umożliwiła rozwój osobisty, poprawę sytuacji finansowej i spełnienie marzeń tysiącom kobiet na całym świecie. Ponad 100 000 członkiń Niezależnych Sił Sprzedaży na całym świecie zakwalifikowało się do programu korzystania z Samochodu Kariery lub wybrało opcję rekompensaty tej nagrody w gotówce. Mary Kay Inc. przyznaje Niezależnym Konsultantkom Kosmetycznym oraz Niezależnym Dyrektor Sprzedaży, w formie nagród motywacyjnych ponad 50 milionów dolarów rocznie.
W 1996 roku Mary Kay Ash założyła Fundację Charytatywną, której ideą jest pomoc kobietom, poprzez wspieranie badań nad rakiem i walkę z przemocą domową.
Mary Kay zmarła w 2001 roku, jednak jej zasady i wartości nieprzerwanie przyciągają do tej niezwykłej firmy wiele osób na całym świecie. Dziś niemal 2 miliony kobiet to Niezależne Konsultantki Kosmetyczne, a produkty Mary Kay sprzedawane są na ponad 35 rynkach na całym świecie.
Każdego roku firma Mary Kay wydaje miliony dolarów i przeprowadza ponad trzysta tysięcy testów, aby każdy składnik i produkt odpowiadał najbardziej rygorystycznym standardom bezpieczeństwa i jakości. Firma współpracuje z wiodącymi specjalistami m.in. z dziedziny dermatologii, okulistyki i innymi ekspertami, pracującymi w instytucjach naukowych lub prowadzącymi własną praktykę. Dzięki współpracy z tymi specjalistami oraz nieustającym badaniom i zaawansowanej technologii, naukowcy w Centrum Badawczym Mary Kay (Mary Kay Research Center) mogą tworzyć produkty najlepszej jakości i światowej klasy.
CO CZYNI MARY KAY WYJĄTKOWĄ!
WSPANIAŁE PRODUKTY którym możesz ufać. Kosmetyki Mary Kay to zawsze gwarancja jakości. Ponadto wszystkie produkty objęte są gwarancją stuprocentowej satysfakcji, co oznacza, że w każdym momencie można je wymienić lub zwrócić i odzyskać pieniądze.
NIEOGRANICZONE MOŻLIWOŚCI rozwoju swojego biznesu. Sama decydujesz kiedy, jak i z kim pracujesz. Masz szerokie spektrum tworzenia, kreowania i rozbudowywania swojego własnego Biznesu Mary Kay. To Ty jesteś swoim szefem!
BIZNES DBAJĄCY O OTOCZENIE Firma Mary Kay nie tylko co roku organizuje i angażuje się w akcje społeczne, lecz również tworzy Fundację Charytatywną, która wspiera badania nad rakiem piersi oraz zapobieganie przemocy w rodzinie.
KALENDARIUM:
1963 OTWARCIE DRZWI DLA KOBIET
Mary Kay Ash rozpoczęła swoje wielkie marzenie w małym pomieszczeniu biurowym w Exchange Park, w piątek, 13 września 1963 roku. W ten sposób Mary Kay otworzyła sobie drzwi do sukcesu jednocześnie otwierając drzwi nieograniczonych możliwości rozwoju dla kobiet na całym świecie.Mary Kay zapoczątkowała nowe podejście do pielęgnacji skóry wprowadzając Basic Treatment Set (Zestaw Pielęgnacji Podstawowej). Zawierał on cztery produkty do pielęgnacji skóry oraz podkład. Pierwszymi produktami Mary Kay były: różowa paleta z pięcioma kolorami do oczu i ust, róż, tusz do rzęs i kredki do brwi i do oczu.
1964 POCZĄTEK TRADYCJI
każdego roku, aby otrzymać niezbędną dawkę motywacji i nauki oraz wyróżnienie od Firmy.
1969 STYL CADILLACA
Niech będzie różowy! Wówczas Mary Kay Ash nie zdawała sobie z tego sprawy ale zamawiając swojego nowego Cadillaca w kolorze różowym, zapoczątkowała wspaniałą tradycję. W 1969 roku, piątka najlepszych Niezależnych Dyrektor Sprzedaży uzyskała możliwość korzystania z własnego różowego Cadillaca Coupe de Ville 1970. Od tamtej pory, ponad 100 000 członków Niezależnych Sił Sprzedaży zakwalifikowało się do przywileju jeżdżenia samochodem kariery Mary Kay.
1971 GLOBALNA EKSPANSJA
Mary Kay Inc. zrobiła pierwszy globalny krok 23 lutego 1971 roku otwierając zagraniczną filię w Australii. Dziś, z ponad 30 rynkami, Mary Kay Inc. jest prawdziwie globalną firmą.
1978 PRESTIŻOWE ZASZCZYTY
W 1978 roku, Dr Norman Vincent Peale wręczył Mary Kay Ash prestiżową nagrodę Horatio Algera. Nagroda ta jest przyznawana Amerykanom, którzy odnieśli sukces mimo przeciwności losu.
1979 PRZYCIĄGNĘŁA UWAGĘ CAŁEGO NARODU
Ameryka zwróciła uwagę na Mary Kay, kiedy udzieliła wywiadu w telewizyjnym programie "60 minut" w 1979 roku. Naród amerykański był poruszony niezwykłą kobietą i jej wizją biznesu. W ciągu dwóch kolejnych lat, Niezależne Siły Sprzedaży zwiększyły swą liczebność ponad dwukrotnie, natomiast sprzedaż prawie się potroiła.
1981 DZIELĄC SIĘ SWOJĄ HISTORIĄ
W 1981 roku, lista osiągnięć Mary Kay Ash została wzbogacona o kolejne: "bestsellerowa autorka". Jej pierwsza książka , autobiografia o pierwotnym tytule "Mary Kay", została wydana przez Harper & Row i sprzedała się w ponad 2 milionach egzemplarzy. Epilog i okładka zostały zaktualizowane w 2003 roku i wydane jako "Cuda się Zdarzają" przez wydawnictwo HarperCollins.
1984 ZWYCIĘSKA FIRMA
Świadectwem zwycięskiej filozofii Firmy, Mary Kay Inc. było pojawienie się po raz pierwszy w wydaniu raportu 100 Najlepszych Pracodawców Ameryki z 1984 roku. Publikacja ocenia po dziś dzień firmy na podstawie oferowanych dodatkowych świadczeń pracowniczych, bezpieczeństwa pracy i atmosfery w miejscu pracy.
1989 DZIAŁAJĄC EKOLOGICZNIE
Mary Kay Inc. została jedną z pierwszych firm, która wprowadziła szeroko zakrojony korporacyjny program recyklingu. Jego konsekwencją był zakaz testowania produktów na zwierzętach. Między innymi te poczynania, przysporzyły Mary Kay Inc. wiele nagród i zaszczytów za wkład w ochronę środowiska.
1991 MILIARDOWY WZROST
Szybki globalny wzrost w 1991 roku błyskawicznie zwiększył sprzedaż hurtową na całym świecie do miliarda dolarów. Następnego roku, sprzedaż hurtowa wyniosła miliard dolarów w samych tylko Stanach Zjednoczonych.
1994 NA PIERWSZYCH STRONACH GAZET
W 1994 roku, Mary Kay Inc. uzyskała tytuł jednej z "Najbardziej Podziwianych Korporacji w Ameryce" według magazynu Fortune.
1995 NOWA SIEDZIBA
Globalny wzrost i rosnący sukces pozwolił na wybudowanie nowej siedziby Mary Kay. Położony na 34 akrach, trzynastopiętrowy budynek z różowego granitu ma prawie 600 000 stóp kwadratowych i jest usytuowany w Addison, w Teksasie, na północ od Dallas.
1996 DUCH BEZINTERESOWNOŚCI
Mary Kay Ash rozwinęła swoją wizję wzbogacania życia kobiet, kiedy założyła Fundację Mary Kay Ash w 1996 roku. MKACF wspiera badania nad rakiem i pomaga w walce z przemocą domową. Od momentu założenia, Fundacja przyznała ponad 18 milionów dolarów w grantach dla naukowców zajmujących się badaniami nad rakiem i schroniskom dla kobiet- ofiar przemocy domowej w Stanach Zjednoczonych.
1999 E-BIZNES
Mary Kay Inc. wykorzystała siłę internetu aby dać Niezależnym Konsultantkom Kosmetycznym zaawansowane narzędzia służace rozwojowi ich biznesów. W 1999 roku, Firma uruchomiła serwis Mary Kay InTouch. Serwis ten pozwala Konsultantkom Kosmetycznym zarządzać wszystkimi aspektami biznesu jednym kliknięciem myszki.
2000 WZROST SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ
W 2000 roku, Mary Kay Inc. była czwarta na liście firm obrotu detalicznego, z największym dochodem ze sprzedaży online według amerykańskiego magazynu Interactive Week.
2000 LINIA SKIN CARE
Popyt na produkty odmładzające zwiększył się w momencie, gdy tzw. baby boomers przekroczyły czterdziestkę. Odpowiedzią Mary Kay było wprowadzenie nowości w postaci zaawansowanej pielęgnacji skóry w 2000 roku. Nowy Płyn do Demakijażu TimeWise® 3-w-1 oraz Krem Nawilżający zwalczający oznaki upływu czasu TimeWise® stały się wielkimi hitami Firmy.
2001 MÓWIĄC DO WIDZENIA
W Święto Dziękczynienia 2001 roku, odeszła Mary Kay Ash, kobieta, która wprowadziła swoje marzenia w życie. "Niezwykłą rzeczą"- powiedział Richard Rogers, syn i współzałożyciel Firmy - "był sposób, w jaki Mama inspirowała ludzi, aby uwierzyli w siebie."
2003 FANTASTYCZNA CZTERDZIESTKA
Mary Kay Inc. świętowała 40 rocznicę w 2003 mając 1,1 milionów Niezależnych Konsultantek Kosmetycznych, ponad 30 rynków i sprzedaż hurtową wynoszącą blisko 1,7 miliarda dolarów.
2003 TWORZĄC HISTORIĘ
W 2003 roku Mary Kay Ash została uhonorowana tytułem Największej Kobiety Przedsiębiorcy w Historii Ameryki przez zespół akademików i historyków biznesu. Oprah Winfrey była druga.
2007 PRODUKTY KOCHANE PRZEZ KOBIETY
Kobiety zwracają się do Mary Kay Inc. po produkty, które kochają: od zaawansowanej pielęgnacji skóry zwalczającej upływ czasu po najnowsze trendy w kolorystyce. Jest tak ponieważ Mary Kay Inc. tworzy produkty innowacyjne, aby zapewnić kobietom piękno, którego pragną
2008 RÓŻOWY ZMIENIA ŚWIAT
Firma Mary Kay obchodzi 45.lecie, jednocześnie wprowadzając inicjatywę "Pink Changind Lives®", której celem jest pomoc społeczna kobiet i dzieci na całym świecie.
Wprowadza również ogólnoświatową kampanię "Piękno, które się liczy" (Beauty That Counts®), pierwszy program sprzedażowy, wspierający kobiety i dzieci.
2009 KOLEJNY SZCZYT
Dochody firmy osiągają 2,5 miliarda dolarów w skali światowej, a liczba Konsultantek Kosmetycznych przekracza 2 miliony.
2011 PIĘKNO KTÓRE POMAGA
W ciągu lat 2008-2010 kampania "Piękno, które się liczy" zbiera łącznie dotację wynoszącą ponad 4 miliony dolarów, które przeznaczone zostają na potrzebujące kobiety i dzieci.
Pracownicy firmy, Niezależne Konsultantki, ich bliscy i znajomi, przyłączają się do Międzynarodowego Miesiąca Dobroczynności, organizowanego przez Mary Kay.Mary Kay Inc. stała się globalną firmą kosmetyczną z ponad 4500 tysiącem pracowników korporacyjnych i ponad 2 milionami członkiń Niezależnych Sił Sprzedaży na całym świecie. Mimo tego pozostaje, tak jak pragnęła tego Mary Kay Ash - Firmą z Sercem. Razem, kontynuujemy bogate dziedzictwo naszej Założycielki - wcielanie w życie Złotej Zasady, zmienianie naszych społeczności na lepsze i znajdowanie nowych i konkretnych sposobów, aby uczynić życie piękniejszym dla kobiet na całym świecie.
Pracownicy firmy, Niezależne Konsultantki, ich bliscy i znajomi, przyłączają się do Międzynarodowego Miesiąca Dobroczynności, organizowanego przez Mary Kay.Mary Kay Inc. stała się globalną firmą kosmetyczną z ponad 4500 tysiącem pracowników korporacyjnych i ponad 2 milionami członkiń Niezależnych Sił Sprzedaży na całym świecie. Mimo tego pozostaje, tak jak pragnęła tego Mary Kay Ash - Firmą z Sercem. Razem, kontynuujemy bogate dziedzictwo naszej Założycielki - wcielanie w życie Złotej Zasady, zmienianie naszych społeczności na lepsze i znajdowanie nowych i konkretnych sposobów, aby uczynić życie piękniejszym dla kobiet na całym świecie.
Komentarze
Prześlij komentarz